woensdag 15 juni 2011

Toppers in de Noord Eifel

Vreemd dat de klimmers-site geen profielen heeft van enkele zeer goede trainingsroutes/bergen in de Noord-Eifel. Want ze zijn er wel. Neem nou de route die we vandaag namen. De auto geparkeerd in Schuld onderaan op de grote parkeerplaats voor Schlecker. Van daaruit gefietst over de hoofdweg naar afslag Fuchshofen. Daar omhoog naar Reifferscheid. Je schrikt je een hoedje, vooral aan het begin. Maar hij gaat over in een gelijkmatige klim, dus even doorzetten. Afdalen via Winnerath terug naar Schuld. Onderaan schuin oversteken naar het fietspad/de aangegeven fietsroute naar Insul. Deze gaat over in een fietspad, dat vroeger een treintraject was. Prachtig fietspad. Deze volgen tot afslag naar Sierscheid/Harscheid. Daar Schuld aanhouden en afdalen naar het dal. Prachtige route, eigenlijk een must en relatief dicht bij huis. Ruim 28km. Ik heb 1,5 keer gedaan, ruim 46km. De berg vanaf Fuchshofen 2x. ( http://maps.google.nl/maps?ll=50.4,6.883333&spn=0.05,0.05&t=m&q=Locatie%A0van%A0Reifferscheid@50.4,6.883333&om=1&z=13&lci=lmc:wikipedia_nl&hl=nl )
We gaan er volgende week terug. Leo heeft tijdens een verkenningsronde ook andere prachtige beklimmingen ontdekt. Of eigenlijk was hij volgens mij gewoon de weg kwijt en heeft hij daardoor rondgezworven en zo leuke dingen ontdekt. Maar ik denk dat hij bij zijn verhaal blijft...  Feit is dat het een ideaal gebied is om gericht te trainen.
Zaterdag ga ik sowieso met Har de Baraque Michel "doen" in de Ardennen in de buurt van Malmedy. 15km aan 1 stuk klimmen. Ik verheug me er nu al op.
Enfin, uw nederige blogger gaat nu rap naar bedje toe. Eigenlijk was ik al doodop voordat we naar huis vertrokken. Eigenlijk had ik eerst een tukje moeten doen. Eigenlijk was het niet verantwoord in die uitgeputte toestand te rijden. Eigenlijk....
Welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten