maandag 20 juni 2011

Klimmen vanuit dalen

Coach/Buddy Leo heeft me op mijn sodemieter gegeven. 2 Keer. De eerste keer zaterdag, omdat ik een baaldag had genomen. Kan ik inkomen. En daarna nog eens op zondag (gisteren), omdat ik een half uur te weinig in de HR-zone 140/160 had gefietst. Was ik het niet helemaal mee eens. Dat ik Hinsbeck de lange kant 6 keer op fiets in de 3e versnelling en daarna nog eens 2 keer in de vierde versnelling en dat dan mijn HR niet boven de 145-155 wilt klimmen is te wijten aan mijn TOP-conditie. Kan ik er wat aan doen?
Dus, dan maar weer vandaag hard er tegenaan gegaan. Van de 3 grote bladen alleen de 2 grootste gebruikt, voornamelijk alleen het grootste buitenblad. Daarmee de heuvels in de buurt genomen: Onderste Molen, Jaommerdal, Kaldenkerkerweg (Tegelen), Jaommerdal, Via Oase naar de Hei, daar mijn ronderecord werkelijk verpulverd met 3 minuten (stond op 19rond, vandaag 16:02. Dat zijn pas verbeteringen), daarna als afsluiting nog 3 keer Karel v Egmondstraat op buitenblad. Dit alles in nog geen 1,5 uur. Do I need to say more?
Het gaat dus goed. Heel goed. Ik ben er nog niet, nog lang niet. Maar de opbouw is goed. Ik moet de eerste pukkel nog tegenkomen die mij doet omkeren. Maar ik ken mijn kracht en ik weet zeker, dat ik mijn meerdere zal herkennen als ik hem zie. En waarschijnlijk zal ik hem ooit tegen komen. Nu maar hopen, dat die niet begint met een S en eindigt op telvio. Maar in ben een jongeman met een missie. Slechts 89kg (ja,ja!) en oersterk. Houd die maar eens tegen.
Ik verheug me weer op overmorgen, de Eifel. We gaan weer steiler, langer. Nu nog iemand die me eindelijk eens van die kut-fantoompijn (mag ik dat zeggen? Ja, ik mag dat zeggen) af helpt. Heb het er na 17 jaar heeelemaal mee gehad. Vind het niet meer leuk nou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten