maandag 6 juni 2011

Coaching

Op de eerste plaats komt talent. Meteen daarna komt coaching, bijna net zo belangrijk als talent. Je kunt wel talent hebben, maar alleen een goede coach ziet waar je nog beter kunt worden. Daarom is Leo mijn coach. Hij heeft zijn sporen als wielrenner verdiend. In de tijd dat hij in de Waalse Ardennen woonde heeft hij zich als wielrenner ontwikkeld, heeft zich helemaal in de materie van het wielrennen verdiept. Alles gelezen, alles bekeken, altijd zijn trainingsgegevens van de dag bijgehouden en is gaan snappen waarom het die dag juist wel of juist niet ging. En dit jarenlang. Nou, van die kennis profiteer ik nu. Elke training wordt geanalyseerd. Zo ook de Camerig trainingen. Zo ook de laatste training waarover ik zo treurig gestemd was. Coach Leo weet waarom! Hij heeft mijn data geanalyseerd. Allemaal logisch, in bijna Cruijffiaanse taal aan mij overgebracht. Ik weet wat ik nu moet doen om volgende keer wel 4 x het rondje te halen. Tevens de volgende stap is aangekondigd. We gaan de Eiffel in, de Camerig wordt langzaam vervangen door de "Hohe Acht". 6.1 kilometer klimmen, weer ietsje steiler. Maar mij maak je niet meer bang, Coach Leo weet wat hij doet. Nu nog even leren op tijd te komen.....(=plaagstootje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten