zondag 26 juni 2011

7,6%

Zojuist de cijfers van gisteren binnen gekregen van meester-analist Leo. Gisteren mijn eerste 7,6% (gemiddeld). Van Eichenbach naar Aremberg was het 2,5km 7,6% gemiddeld, daarbij de aantekening "...en aan je HR te zien relatief gemakkelijk". Klopt. Ik heb me gisteren inderdaad geen moment tot het uiterste uitgedaagd gevoeld. (Of het zou wel mijn ergernis naar het zogenaamd goede weer moeten zijn: De hele dag motregen, terwijl de voorspellingen droog weer hadden gegeven.) Natuurlijk moest ik op momenten flinke inspanningen leveren, maar niet tot het uiterste. Ik merk dat ik goed kan inschatten hoe ik elk stukje weg moet beklimmen. Vooral dat ik niet teveel moet geven. Hoe steiler, hoe rustiger ik moet blijven. Ik ben ook nergens bang voor. Hoe steil het ook lijkt. En geloof me, soms kan de aanblik van een helling je behoorlijk angstig maken. Maar ik begin er gewoon aan, geen gezeik, neem de dingen zoals ze zijn. Zo ook gisteren. Net de Aremberg afgedaald, effe met Leo een "sta-pauze" (om mijn stuitje en kont even te kunnen laten doorbloeden, de remedie tegen stuitje- en billenpijn), even overleggen wat te doen. Ik keek even achterom tegen de muur waarvan ik juist was afgedaald, keek Leo aan en zei "ik ga weer naar boven". En zo geschiedde. Ik wil gewoon voelen of ik er tegenop kom. En telkens lukt het. Mede dankzij het supergevoel van de overbrenging van mijn energie in de fiets. Elke Watt die ik eruit pers wordt 1:1 weergegeven in de aandrijving. Er is door Quickie echt een prima prestatie geleverd met de fabricage van de Shark S. Ik vraag me af wat het topmodel, de custom-build dan wel voor een gevoel moet geven. In ieder geval zal het niet aan de fiets liggen om straks de Stelvio succesvol te bestijgen. Hooguit een nog kleiner verzet, voor de uitzonderlijk zware momenten. Misschien zal ik woensdag wensen dat dat nog lichtere verzet aanwezig was, want dan gaan we via Rodder omhoog, met daarbij een volle, lange kilometer aan 10,5% gemiddeld. Mensen stappen al af bij de aanblik..... Heerlijk, ik kan niet wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten