donderdag 2 juni 2011

Relativeren

Het kan niet anders, dan dat ik het aan mijzelf te wijten heb. Ik heb zo erg de hongerklop willen voorkomen, dat ik een beetje teveel naar binnen heb gewerkt. De 4 boterhammen, grote kom yoghurt, 2 liga-koeken, appel en 2 broodjes, 2 koffie, enkele smintjes en tenslotte 500ml Long Energy Drink van Isostar voor ik het rad een maal rondgedraaid had, vielen erg zwaar. Vanaf het begin van de Camerig voelde ik al dat het een zware dag ging worden. De start was in ieder geval al beroerd. Coach Leo was door fietsleed 2 uur later dan gepland, dat kwam er ook nog bij! Maar ja, dat is overmacht. Om 13h begonnen we halverwege de Camerig te klimmen, deze keer een nieuwe route. Niet meer de Pannisberg af en Groenenstraat op, maar door Vijlen naar de Rugweg, een ruim 3 kilometer lange klim met een percentage van slechts 3,2% gemiddeld met een maximum van ca. 7%. MAAR, daar waar je denkt dat hij niet meer stijgt gaat hij toch omhoog en dat is gezichtsbedrog en een tegenvaller. Dan via de Camerig aan de zuidkant weer naar de voet van deze beruchte bult. Zaterdag wil ik hem van de Zuidkant beklimmen. Als ik dat presteer heb ik de volgens de Cotacol-ranking zwaarste helling van NL gehad. Niet de steilste, maar wel de langste met 3600meter en een stijgingspercentage van 7 gemiddeld. Als ik die effe 6 keer doe, heb ik de Stelvio. Alleen heeft de Stelvio geen afdelingen. Jippie.
Vandaag was niet veel. Voelde me topzwaar, terwijl gewicht stabiel is. Na 2,5 uur was het echt op. Wel nog een pittige training, maar bij lange na niet wat ik me voorgenomen had. Hoop zaterdag een betere dag te kennen. Belangrijkste nieuws vandaag echter niet dat Willem Duys (ik was als jongen al een fan van muziek mozaïek, Jean-Toots, Sammy Davis jr., Frank Sinatra, Pim Jacobs en Louis v Dijk enz.) overleden is, maar dat Marian,5 weken na haar ongeluk, uit haar coma is ontwaakt. Fantastisch nieuws! Wat boeit die Camerig of ene Willem Duys dan nog...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten