zaterdag 23 juli 2011

Te weinig discipline

Ik kan (en wil waarschijnlijk) het niet laten me af en toe vreselijk te bezondigen aan snoep, koek of andere lekkernijen. Ondanks dat ik tijdens het kauwen al grote spijt voel en soms zelfs betuig aan anderen in mijn aanwezigheid. Ik heb af en toe zo'n enorme behoefte, dat ik de consequenties voor lief neem. Ik vrees, dat dit altijd zal blijven. Al lijkt het nu te minderen. Was het vroeger elke dag minimaal 1 reep chocolade, nu is het weken niets, maar dan weer eens een weekje met enorme "trek". Koeken, koekjes, vlaai,snoep. Op zich niet erg, maar mijn drang naar een heel pak is niet te stillen. Met elke keer het spijtgevoel, elke keer daar overheen stappen. Op zich ook heel knap. Alleen zo jammer dat de consequenties zo hard zijn. Als het niet in huis is, kan ik het niet eten. Alleen ben ik het vaak die de boodschappen doe. Met de bedoeling af en toe een koekje te pakken en aan te kunnen bieden aan bezoek, neem ik telkens weer enkele pakken mee. Toch wordt dit voornemen vaak omgezet in vraatzucht. Telkens weer. Ik kan niet anders. Daarom weeg ik nu weer 91 kilo en lijkt mijn voornemen 85 kg te worden definitief gestrand. Help!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten