woensdag 20 juli 2011

Doorbijten en plannen

Het wordt doorbijten tot 8 augustus. Zo was ook mijn plan en Wessel is het ermee eens. Mijn rug en heup zijn overbelast en dat zal herstellen door rust te houden. Maar dat is geen optie. Sterker nog, ik zal nog even een tandje hoger moeten trainen. Zo is het ook geplant door Leo en mij: Ik werk naar mijn beste vorm toe. Met de apotheose op 8 augustus. Dan zal ik pieken, letterlijk en figuurlijk. Van dat plan wijken we niet af. Daarna kan ik rust nemen. Tot dan, ibuprofen. Dus mijn trainingen gaan door. Gisteren nog een KUH gedaan. Nu kende ik tot nog toe alleen maar "domme KUH", en de zwarte bonte "KUH", maar Leo bedoelde een soort training, de Kracht UitHoudings training. Een soort van interval training waarbij je periodes van een lage cadans in hoge wattages afwisselt met hoge cadans in lagere wattages. Bij gebrek aan heuvels en tijd heb ik de training grotendeels op de Karel v Egmondstraat uitgevoerd om toch nog het aspect van stijging mee te kunnen nemen. De training was na de analyse door Leo geprezen, dus ik ook blij, want ik wist niet of het nu goed gegaan was en zoals bedoeld. Maar prima dus. Ik vond het wel een heel bijzonder iets, om in de allerhoogste versnelling (dus de 27e) de Karel van Egmond op te fietsen, HR onder de 160 gehouden. Kijk eens na in de eerste verslagen. Was het niet zo dat ik de "top" Karel v Egmond met een hartslag van168 bereikte in de allerkleinste versnelling (1e)? Over progressie gesproken.
Leo en ik hebben met Dre om de tafel gezeten over de aanpak van mijn deel in het spektakel dat de BBC is. Het zal er waarschijnlijk naar  uitzien, dat ik zo'n 1,5 uur eerder vertrek dan de rest van de groep begeleidt door een motard. Ik begin vrijwel meteen, na een kleine 2 km inrijden, aan (haarspeld)bocht 48 en zal dan onderweg alle andere Buddy's voorbij zien komen gaan. Ik plan 2 korte pauzes van hooguit 10 minuten om even te staan en mijn stuitje en kont te laten doorbloeden. In het normale tijdsschema zal ik niet ver na de laatste Buddy de top bereiken. Tevens zal ik nog enkele zaken bedenken om zo zichtbaar mogelijk te zijn onderweg. Met namen de motorrijders zien de Stelvio als racebaan, op Youtube staan hiervan enkele voorbeelden. Voor mijn eigen veiligheid en die van anderen moet ik zo zichtbaar mogelijk zijn. Voor de rest moet ik het zelf doen. Effe doorbijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten