vrijdag 1 juli 2011

De Cijfers

Ik zei het toch? De cijfers geven weer duidelijke dingen aan. Gisteren was maar weer eens de beste training tot nog toe: Klimtotaal 15,205km , 1029Hoogtemeters 6,8 gemiddeld aan 106 watt (uitstekend voor een handbiker) klimsnelheid 4,60km per uur.
Ik blijf gevoelsmatig problemen houden met mijn klimsnelheid. Ook al weet ik dat dit nu niet ter zake doet.Voor een handbiker is boven komen op de Stelvio wel ongeveer het allerzwaarste wat je kunt doen op 1 dag. En het is gewoon - voor mij -niet haalbaar bij hogere snelheden. Dat blijkt. Als ik met deze snelheid de Stelvio bedwing wil dat zeggen dat ik ongeveer 5 uur onderweg zal zijn. Ik reken op 6 uur. Alles sneller is meegenomen.
De pijntjes van gisteren zijn alweer weg. Al blijven mijn vingers nog wel pijnlijk. Ik voel ook de vingerkootjes bij buiging van de vingers over elkaar knakken. Vreemde gewaarwording. Af en toe blijft een vinger op slot staan. Best grappig eigenlijk.  Kijken hoe alles zich houdt de komende dagen. Vandaag rust, morgen moet ik zwaarder trainen, zeker anderhalf uur D2, daar omheen D1. Zal ook wel nodig zijn, want vandaag worden er veel calorieën naar binnen gewerkt: Taart vanmiddag bij Renske en vanavond uit eten met vrouwtje. Een paar halve liters Franciscaner horen daarbij. En natuurlijk afsluiten met een ijs. Dat hoort erbij. Schat in zo'n 2500 cal teveel. Het zij zo. Af en toe belonen, morgen balansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten