zondag 17 juli 2011

Camerig. Een eitje voor een zware prijs

Ik voelde me gistermorgen goed. Wel nog met veel pijn opstaan, maar na een dosis Ibu snel redelijk pijnvrij. Ik had Leo nog gevraagd of hij mee wilde, maar dan wel op 6.45h vertrekken,want om 15h wachtte mij de jaarlijkse familie BBQ. Leo zat echter even gebonden aan zijn trainingsschema en daar paste Camerig even niet in. Dus ben ik (als Remie) alleen om 6.45h richting Camerig gereden. Doordat men rond Vaals eea aan wegonderhoud aan het plegen was werd iedereen over Aken gestuurd. Hierdoor toch pas uiteindelijk om 8.40h op de fiets. Jammer, want hierdoor heb ik 1 x Camerig extra gemist. Ik was in topvorm. Lukt mij het enkele weken geleden maar niet de Camerig voor de 4e keer te bedwingen, gisteren was het jammer dat de tijd niet toeliet om de Camerig een 6e, 7e of wellicht 8e keer te beklimmen! Ik had het zeker gekund. Na 5x moest ik vanwege tijdgebrek de training staken. Met nog genoeg energie over, moest ik huiswaarts kregen. De rug had het goed gehouden.
Hoe anders is het vanmorgen.... Kon weer nauwelijks uit bed komen. Mijn rug, heup. Aaiaiaiai. Rechtop staan, niet te toen. Al strompelend, kermend, kleumend en vloekend de ochtendrituelen doorstaan. Na mijn dosis Ibu is het langzaam beter gegaan. En nu zijn we even met de honden op de Hei gaan wandelen en gaat het wel weer. Maar ik ben - voor wat mijn herstel rug/heup aangaat - te vroeg weer de weg op gegaan. Ik had het gewoon bij de Tacx moeten houden. Hobbelloos fietsen was het devies. En niet zoals gisteren, weer met bijna 70kmh de Camerig af razen. Met alle klappen in mijn rug en op mijn heup van dien. God en mijn rug straft onmiddellijk. Kim toont geen compassie en zegt terecht dat ze mij had gewaarschuwd. "Je voelt je goed omdat je pijnstillers hebt genomen. Ga daarom niet fietsen". Mijn "och, het gaat best",werd nog afgesnauwd met de opmerking "Eigenwieze. Doe mots ut auk zelf wieete, doot waat se neetlaote kins". Eigenlijk had ik toen moeten luisteren. Ik domoor.
Nu zal ik dus echt 3 dagen buitenritten afzweren. Volledige buitenverbod. Alleen maar met auto en gewone fiets om de honden uit te laten zijn geoorloofd. Wel effe elke dag Wessel en naar de sportschool voor hersteloefeningen. Ik heb tenslotte vakantie.
Leo was trouwens wel erg tevreden over de doorgeseinde trainingsdata. Alweer een zeer goede training en een zeer goede progressie tov van Camerig beklimmingen voorheen. Over pijnanalyse geen woord, die zij niet meetbaar. Misschien is Ibu wel mijn doping.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten