dinsdag 16 augustus 2011

Marathon met vliegje

Vanmiddag voor het eerst een tijd neergezet voor de marathonafstand 42.195km. Hoewel, ik besloot dit pas te doen nadat ik al 5 kilometer gefietst had. Dus, het kon sneller, ook gezien het feit dat het druk was op de hei en ik verscheidene keren in de remmen moest, omdat ik niet kon inhalen vanwege tegenliggers. Enfin, de 42.195 zat erop na precies 1h59min. Ik was er gelukkig mee, want ik weet wat de wereldrecordtijd bij de lopers is. Zo'n 2 uur en 4 minuten. In ieder geval nog ruim boven de 2 uur. Dus best snel, dacht ik. Totdat ik het WR van de handbikers erbij zocht. Slik.... 1uur een ruim 8minuten!! Door ene Johann Mayrhofen uit Oostenrijk, gefietst tijdens de marathon van Rotterdam in 2003. Daar zit dus nog verbetering in. Misschien een mooie uitdaging. Ik zal er eens over nadenken. Voordeel voor Johann en nadeel voor mij is dat hij de zogenaamde bovenzit heeft en dus met zijn borstkast boven de trap-as zit. Het is bekend, dat hierdoor meer kracht gezet kan worden dan dat een "ligger" zoals ik dat kan. Liggers moeten het puur uit de armen halen. Desalniettemin een doel om me eventueel op te richten. En de wetenschap dat vriend Johann reeds 53 jaar was toen hij dit record neer zette is ook geruststellend. Heb ik nog 7 jaar om te trainen. Moet lukken.
Oh ja. Vandaag, tijdens de marathon, mijn eerst vlieg gegeten. Moest hem (of haar) met behoorlijk wat ranja wegslikken. Zal wel een dikkert zijn geweest.... Lekker is anders, maar het moest er een keer van komen. Alle wielrenners ondergaan vroeg of laat hetzelfde lot. Uitspugen lukte niet, kreeg hem (of haar) niet naar boven gegorgeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten