woensdag 10 augustus 2011

Het verhaal van mijn meloen

Ik was inmiddels al een kwartiertje binnen toen ik boven op de berg een plekje zocht waar het breed genoeg was om mijn fiets te draaien. Hij moest op transport naar beneden, afdalen vond ik niet verantwoord. Ter hoogte van waar aan de linkerkant een kraam stond waar BBQ-worsten e.d. werden verkocht zette ik de draaibeweging in als ik ineens een dolenthousiaste mannenstem hoor. "Fantastico, Bravo, Bravo.....". Ik kijk achter me en in vrolijk opgewonden tred komt een man gekleed in kokskledij en een schort op me af. De ene hand uitreikend naar de mijne, de andere om een enorme watermeloen geklemd. Hij schudt mijn hand, nog steeds onder eerdergenoemde bewoordingen. Dan reikt hij mij met 2 handen de enorme meloen aan en ik ben overdonderd door deze zeer spontane geste. "For you my friend", "Campione". Ik aanvaard in nederigheid, weet niet waar ik moet kijken. Gelukkig neemt chauffeur Kees, die de laatste honderden meters aan mijn zijde heeft gelopen en de bus van Marcel naar beneden zal sturen, de enorme meloen uit mijn handen. Hoe kan het mooier? Mijn trofee voor het beklimmen van de Stelvio, een meloen van 10 kilo! Geweldig.
Vanavond zijn Kim en ik naar Swalmen gereden, met in onze bagage de meloen van 10 kilo. De trofee Stelvio 8/8/2011 is nu voor Har.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten