zondag 15 mei 2011

Herstel en letsel

Kun je na een training beoordelen of deze herstel teweeg heeft gebracht of misschien verder letsel? Dit is de vraag waar ik op dit moment mee zit. De analyse van Polar zegt dat het vanmorgen een perfecte hersteltraining was: Rondje Tegelen, Belfeld, Reuver, WitteSteen, Bracht, Kaldenkerken, Hei, Huis. 33km met 3 klimmetjes (met de nadruk op "tjes") ruim 2 uur en max HR 146. Waardes die ik ooit voor onmogelijk achtte. Maar ik heb mezelf al eerder verrast binnen dit project. Dus daar is niets mis mee. Maar, het duurde 2 minuten voordat ik uit de fiets was geklommen en rechtop stond. Het duurde nog eens 1 minuut om de garagedeur te openen en ik in de rolstoel kon gaan zitten. Als een oud versleten mannetje in bad gestrompeld en de dag tot nu toe zeer voorzichtig bewegend door gekomen. Mijn rug schreeuwt het uit van de pijn als ik enigszins te snel of onverwachts beweeg. Ik kan dit niet lang aanzien, maar rust is eigenlijk geen optie. Morgen nieuwe voorraad ibuprofen halen, ondertussen in beweging blijven. Dat is toch het advies? Gelukkig is sporten gezond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten